جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday, 29 March, 2024
تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - 23:01 چاپ این مطلب

چذابه ـ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه، بسیار ایده آل و مطلوب است. به گزارش خبرنگار مهر، سید علاءالدین بروجردی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چون به عنوان کمیسیون تخصصی امنیت […]

چذابه ـ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه، بسیار ایده آل و مطلوب است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علاءالدین بروجردی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چون به عنوان کمیسیون تخصصی امنیت ملی و سیاست خارجی همه ساله این بازدید را برای بررسی وضعیت و رسیدگی به مشکلات انجام می دهیم در این نوبت نیز افتخار داریم تا با علی ساری نماینده اهواز در مرز چذابه حضور پیدا کنیم.

وی افزود: وضعیت نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی خیلی بهتر است. گیت های متعددی را تعبیه کردند و با وجود خدمات بهداشتی، گذرنامه و کنترل، رسیدگی به مشکلات زائران در سطح مطلوبی قرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال تجارب بیشتری به دست میآید و خدمات رسانی ها نیز بهبود پیدا می کند. مسئولان امنیتی و خدماتی نه تنها این طرف مرز به زائران خدمات رسانی می کنند بلکه به عراقی ها نیز با اعزام تیم و امکانات کمک می کنند.

بروجردی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین طرفین برقرار است، عنوان کرد: علاوه بر اینکه در مرز چذابه با مسئولان عراقی جلسه ای تشکیل دادیم در مرز شلمچه نیز با حضور مقامات عراقی و ارائه گزارش آنها تشکیل جلسه دادیم.

وی بیان کرد: با این تفاهمی که وجود دارد حتما زائران امسال نسبت به سال گذشته رضایت بیشتری دارند. امیدواریم که مجموعه این خدمات مورد قبول مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مهمترین و بزرگترین تجمع و راهپیمایی در کل جغرافیایی سیاسی جهان همین اربعین است. امروز ما نمونه مشابهی را در هیچ کجای دنیا نداریم. حرکت بسیار بزرگ و آنقدر مهم است که حتی اروپایی ها، آمریکایی ها و غربی ها در حال اعزام تیم هستند تا مطالعه کنند این چه پدیده ای است که بعد از گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال این عشق، ارادت و پیوند روز به روز قوی تر و این مشعل فروزان تر می شود.

بروجردی ادامه داد: عملا امروز نهضت امام حسین (ع) و اربعین به یک نهضت جهانی مورد توجه همه جهانیان در این مقطع از تاریخ بشر تبدیل شده است.

وی در پایان گفت: امروز صبح در شورای تأمین شرکت کردیم با حضور استاندار و مسئولان عضو،  مرور کاملی بر مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی و مشکلات آب داشتیم. مقرر شد در مجلس در معیت نماینگان خوزستان امور مختلف را پیگیری و به سهم خود نقشمان را برای کمک به این استان بسیار مهم کشور ایفا کنیم.

www.mahdi-torfi.ir

توسعه و راه اندازی : عصر دیجیتال
© 2013 کلیه حقوق مادی و معنوی برای مهدي طرفي منيشدي /شهر بستان/البسیتین محفوظ میباشد.