جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday, 29 March, 2024
تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - 1:52 چاپ این مطلب

استاندار خوزستان، مردم این استان را پرچمداران خدمات به زوار اربعین حسینی خواند و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای مقابله با مشکلات که ممکن است در داخل مرزهایمان و یا عراق دامن‌گیر زوار شود، آمادگی داشته باشیم. عبدالحسین مقتدایی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با قدردانی […]

استاندار خوزستان، مردم این استان را پرچمداران خدمات به زوار اربعین حسینی خواند و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای مقابله با مشکلات که ممکن است در داخل مرزهایمان و یا عراق دامن‌گیر زوار شود، آمادگی داشته باشیم.

عبدالحسین مقتدایی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با قدردانی از تمام زحماتی که برای پیشگیری از مشکلات احتمالی توسط مردم و مسئولان در مرزهای شلمچه و چزابه کشیده شد، اظهار کرد: بسیاری از خدمات قابل ارائه به زوار در مناطق یاد شده از سر عشق به اباعبدالله الحسین(ع) صورت می‌گیرد چرا که اگر فقط می‌خواستیم در قالب سازمانی کارها را انجام دهیم، شرمنده مردم می‌شدیم.

وی با اشاره به تشکیل مواکب مختلف توسط گروه‌های مردمی به جهت ارائه خدمات به زوار افزود: دو کار اساسی در مرزهای یاد شده باید انجام شود که برخی از آنها شکل دائمی دارند مثل راه و آب، برق و غیره و بخشی دیگر که در قالب مردم ارائه می‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: همه ساله همایش بزرگی تحت عنوان اجتماع بزرگ زوار حسینی را در مرزهای شلمچه و چزابه داریم که خدمات ارائه شده به زوار می‌تواند نمادی از رافت و مهربانی باشد.

*آماده‌سازی فضای مرزهای شلمچه و چزابه به منظور استقبال از زوار اربعین

مقتدایی با مطلوب خواندن وضعیت آماده‌سازی فضای مرزهای شلمچه و چزابه به منظور استقبال از زوار اربعین تصریح کرد: هیچ دستگاهی نباید به بهانه داشتن و یا نداشتن پول و اعتبارات مورد نیاز از انجام وظیفه محوله در این بخش کوتاهی و یا اهمال کند.

وی یادآور شد: با هیچکس تعارفی نداریم و همه باید آنچه را که در توان دارند به‌کار گیرند و تا فرصت باقی مانده به ماه محرم و به ویژه اربعین حسینی کارها را پیگیری و به انجام برسانند.

استاندار خوزستان گفت: سهم خوزستان به عنوان دروازه ورود تشییع در خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) است، کسانی که از مرزها عبور می‌کنند چه عراقی‌هایی که برای زیارت به مشهد مقدس می‌روند و یا ایرانی‌هایی که برای زیارت عتبات عالیات به عراق می‌روند باید از امکانات خوب رفاهی و تغذیه‌ای برخوردار شوند.

مقتدایی با اشاره به اینکه همگان اعم از مردم و مسئولان در تجمیع و فراهم سازی امکانات برای ارائه خدمات به زوار حسینی دست به دست یکدیگر داده‌اند، افزود: در خوزستان یکسری کارها انجام می‌شود که به آن «همت عالی» می‌گویند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اضافه کرد: تمام واحدها اعم از برق، آب و فاضلاب، مخابرات و غیره امروز باید به فراخور نوع خدماتی که ارائه می‌کنند به میدان بیایند و کار کنند تا بتوانیم خدای ناکرده از بروز بحران‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید برای مقابله با بحران‌های اجتماعی احتمالی که ممکن است در داخل مرزهایمان و یا عراق دامن گیر زوار شود، آمادگی داشته باشیم.

*احداث ایستگاه پمپاژ جهت تقویت آب مصرفی روستائیان مسیر شلمچه

مقتدایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت ایجاد پایانه مرزی شلمچه و احداث ایستگاه پمپاژ در جهت تقویت آب مصرفی روستائیان مسیر شلمچه و همچنین زوار یادآور شد: این امور از جمله کارهایی هستند که با عشق برای امام حسین و زوارش انجام می‌شود.

وی همچنین از تقویت نظام جمهوری اسلامی و تثبیت حکومت عراق به عنوان مهمترین آثار برپایی همایش بزرگ اربعین حسینی در منطقه نام برد و گفت: مقام معظم رهبری و دولت نیز نگاه ویژه‌ای به این مقوله دارند و همواره از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ آنان بهره برده‌ایم.

مقتدایی افزود: هم اینک بیرق خدمات رسانی به زوار در دست مردم خوزستان قرار دارد و همه دست به دست هم داده و برای ارائه خدمات به زوار از جان و دل مایه گذاشته‌اند، به همت عالی مردم و مسئولان ما اثرش را در تمام اموراتمان دیده‌ایم.

وی اظهار کرد: یکی از موارد تاثیرگذار در منطقه جنبه مردمی مسئله است، مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) با برپایی مواکب و هر آنچه که در اختیار دارند در جهت خدمات رسانی به زوار به ویژه در بخش تامین مواد غذایی و نوشیدنی‌های مورد نیاز زوار اقدام می‌کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه مهیاسازی فضا و امکانات برای استقبال از زوار در مرزهای شلمچه و چذابه مشکل خاصی وجود ندارد و تمام امکانات و افراد برای مواجه با این اتفاق مبارک و میمون که مایه عزت و سربلندی برای مردم خوزستان است مهیا شده و یا در حال اتمام است.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

www.mahdi-torfi.ir

توسعه و راه اندازی : عصر دیجیتال
© 2013 کلیه حقوق مادی و معنوی برای مهدي طرفي منيشدي /شهر بستان/البسیتین محفوظ میباشد.